Kreujemy i wzmacniamy marki pracodawców. Zapewniamy kompleksowe rozwiązania w zakresie kształtowania wizerunku pracodawcy. Weryfikujemy cele i aktualne problemy, analizujemy wewnętrzny i zewnętrzny wizerunek pracodawcy, opracowujemy i wdrażamy strategie rekrutacyjne i komunikacyjne.
Integrujemy wiedzę i doświadczenie naszych specjalistów działając zawsze w dopasowaniu do marki pracodawcy. Tworzymy strategie employer brandingowe budujące zaangażowanie, integrujące pracowników firmy oraz eksponujące największe walory marki. Wypełniamy luki w przedsiębiorstwach o kluczowe kompetencje z zakresu employer brandingu, PR, designu, treści i social media.
Opracowując strategię employer brandingową działamy w oparciu o grupę odbiorczą, aktualną sytuację makroekonomiczną i mikroekonomiczną, styl komunikacji marki jako całości, świadomość marki oraz cele. Dążymy do spójności w komunikacji marketingowej, tak by zapewnić integrację marki pracodawcy z marką konsumencką. Wykorzysujemy efekt synergii w marketingu.
Analizujemy i wyszukujemy dobre cechy marki pracodawcy, eksponujemy jej autentyczność i wsłuchujemy się w wewnętrzny, autentyczny głos pracowników.
Koncentrujemy się na doświadczeniach i odbiorze marki przez pracowników i kandydatów. Wykorzystujemy nieszablonowe działania w ramach wewnętrznego PR pracodawcy. Wspieramy i realizujemy zmiany wizerunkowe marki pracodawcy pozwalające na zwiększenie zaangażowania i zaufania pracowników. Przekazujemy kompetencje naszego zespołu zapewniając szeroki zakres działań.
Dzięki naszemu wszechstronnemu podejściu i szerokiemu zakresowi usług realizujemy marketing rekrutacyjny skutkujący zwiększeniem zasięgów oraz efektów działań pozyskujących kandydatów do pracy.
Strategia employer brandingowa jest procesem ciągłym i wymaga dobrze zorganizowanej agencji brandingowej. Dobrze zarządzana strategia employer brandingowa może pomóc przyciągnąć, zatrzymać i motywować najlepszych pracowników, ale także wyeksponować prawidziwe i autentyczne doświadczenia.
Strategia employer brandingowa to zestaw działań i planów, które marka podejmuje w celu budowania i promowania swojego wizerunku. Istotne w tym aspekcie jest maksymalne sprecyzowanie i wykorzystanie dostępnych narzędzi marketingu tradycyjnego i offline. W ramach działań employer brandingowych wykorzystujemy następujące narzędzia.
Strategie employer brandingowa
Opracowujemy strategię mające na celu budowę wizerunku marki, ale także osiąganie celów rekrutacyjnych.
Marketing rekrutacyjny
Promujemy pracodawcę na rynku pracy oraz wdrażamy działania służace przyciąganiu odpowiednich kandydatów do organizacji.
Opracowanie i wdrożenie kampanii wewnętrznej i zewnętrznej
Budujemy świadomość na temat marki i zaangażowanie wśród pracowników oraz potencjalnych kandydatów wykorzystując dopracowane kampanie wewnętrzne i zewnętrzne.
Usługi foto i video
Tworzymy atrakcyjne materiały wizualne, które przyciągną uwagę potencjalnych kandydatów, wpływają na wizerunek wewnętrzny oraz kształtują kulturę marki i jej zasobów.
Design – usługi graficzne
Pomagamy w tworzeniu spójnej identyfikacji wizualnej firmy, wykorzystujemy zróżnicowane formy w działaniach employer brandingowych.
Workplace – opracowanie i wdrożenie
Opracowujemy i wdrażamy miejsca pracy jako przestrzeń wyrażającą ambicje firmy i cechy marki.
Webdesign
Przygotowujemy strony internetowe wykorzystywane przy marketingu rekrutacyjnym, ale także kampaniach zewnętrznych i wewnętrznych.
Usługi PR
Zapewniamy skoordynowane działania komunikacyjne rozszerzające świadomość marki pracodawcy.
Kampanie CSR
Pomagamy w tworzeniu i promocji kampanii społecznie odpowiedzialnych, wpływając na przyciągnięcie talentów, nowych kandydatów ale także w aktywizacji obecnej kadry.
Monitoring mediów
Monitorujemy i zarządzamy wizerunkiem marki w social media, lokalnych mediach i wyszukiwarkach internetowych.
Eventy
Opracowujemy niebanalne, ale skuteczne wydarzenia firmowe i branżowe zwiększające powiązanie pracowników z firmą.
Social media marketing
Doradzamy i działamy w ramach strategii employer brandingu na platformach społecznościowych, pomagając budować pozytywny wizerunek marki pracodawcy.
Programy onboardingowe
Tworzymy nieszablonowe programy onboardingowe przekazując wartości marki pracodawcy już od pierwszych chwil, a nawet wcześniej, w nowym środowisku pracy.
Opracowanie Employer Value Proposition
Określamy i we właściwy sposób komunikujemy wartości przekazywane przez pracodawcę swoim pracownikom.
Employee advocacy
Tworzymy koncepcje i wdrażamy strategię aktywnego promowania marki, jej wartości przez samych pracowników.
Ambasadorzy marki
Okreslamy plan działań i wykorzystujemy wybrane osoby do aktywniejszego promowania marki pracodawcy.
Konsultacje
Oferujemy jednorazowy lub doraźny consulting prosto od ekspertów w dziedzinie employer brandingu.
Storytelling
Tworzymy i szerzymy opowieści i narrację przekazującą kulturę, cechy i wartości marki.
Podchodzimy elastycznie do każdej marki pracodawcy, dostosowując zakres narzędzi i współpracy do sytuacji i celów firmy. Gwarantujemy transparentne podejście do wydatków marketingowych i zaangażowanie. Utożsamiamy się z markami naszych klientów.
Całościowe działania mające na celu promocję pracodawcy wśród kandydatów do procesu rekrutacyjnego określa się jako marketing rekrutacyjny. Marketing rekrutacyjny stanowi jeden z elementów szerszej całości jakim jest jest employer branding. Celem marketingu rekrutacyjnego jest zwiększanie widoczności ofert, wpływanie na świadomość kandydatów na różnym etapie styku z marką pracodawcy oraz eksponowanie walorów danej firmy.
W LTB zapewniamy indywidualne podejście do każdego procesu rekrutacyjnego, dobierając narzędzia i zakres działań dla zróżnicowanych branż – inaczej funkcjonujemy przy branży IT, a inaczej promując markę logistyczną.
W zależności od przyjętej strategii zapewniamy:
1. Dotarcie do kandydatów pasywnych
2. Branding pracodawcy i wszystkich komunikatów
3. Wykorzystanie zróżnicowanych kanałów
4. Oparcie działań na zasadach lejka sprzedażowego
5. Personalizowanie komunikatów
6. Implementacje strategii grywalizacji w marketingu rekrutacyjnym
7. Analiza efektywności
8. Kreowanie ofert pracy
Marketing rekrutacyjny jako istotny punkt employer brandingu powinien być spójny graficznie i świadomościowo z wszystkimi elementami marki. W LTB wiemy jak poszczególne sektory przedsiębiorstw mogą ze sobą współgrać, by dla różnych celów osiągać zwiększone efekty.
Kluczowym elementem strategii employer brandingowej jest opracowanie EVP. EVP, czyli Employer Value Proposition to wszystkie korzyści i wartości oferowane przez markę dla swoich pracowników. Celem zidentyfikowania i wykreowania Employer Value Proposition jest zwiększenie możliwości przyciągania, zatrzymywania i motywowania pracowników oraz kandydatów poprzez jasne i atrakcyjne komunikaty określające zalety firmy jako pracodawcy.
W LTB podejmujemy się analizy sytuacji wewnątrz organizacji klienta próbując poznać odpowiedzi na pytania:
Badamy korzyści materialne i emocjonalne z satysfakcji funkcjonowania w ramach danej firmy. Weryfikujemy stopień identyfikacji z marką pracodawcy oraz utożsamienia się z celami i wartościami firmy. Na bazie analizy określamy elementy kluczowe do poprawy w ramach Employer Velue Proposition. Angażujemy, w ramach wewnętrznego employer brandingu, poszczególnych pracowników do udziału w zmianach, dzięki czemu integrujemy kadrę marką pracodawcy.
Employer branding to strategiczny proces budowania i zarządzania pozytywnym wizerunkiem pracodawcy w oczach obecnych i potencjalnych pracowników oraz innych interesariuszy. Jest to świadoma i skoordynowana działalność mająca na celu kształtowanie reputacji firmy jako atrakcyjnego miejsca pracy, promowanie jej wartości, kultury organizacyjnej oraz oferty zawodowej w sposób przyciągający i zachęcający do zaangażowania pracowników. Employer branding ma na celu przyciągnięcie, zatrzymanie i rozwijanie talentów, budowanie lojalności wśród pracowników oraz wspieranie długotrwałych relacji między pracodawcą a pracownikami.
Możemy wyróżnić dwa typy employer brandingu w zależności od zdefiniowanej grupy odbiorczej:
Employer branding wewnętrzny to proces kreowania, promocji i zarządzania wizerunkiem pracodawcy wewnątrz organizacji, który ma na celu budowanie zaangażowania, lojalności oraz motywacji pracowników. Jest to działanie skoncentrowane na tworzeniu pozytywnej atmosfery pracy, budowaniu kultury organizacyjnej oraz stworzeniu warunków, które sprzyjają rozwojowi i satysfakcji z pracy wśród pracowników. Employer branding wewnętrzny opiera się na przekazywaniu wartości firmy, budowaniu zaufania i wiarygodności jako pracodawcy oraz aktywnym angażowaniu pracowników w cele i misję organizacji. Jest to kluczowy element w tworzeniu pozytywnego środowiska pracy oraz w dążeniu do efektywnego zarządzania zasobami ludzkimi.
Employer branding zewnętrzny to strategiczny proces kreowania i zarządzania wizerunkiem pracodawcy na zewnątrz organizacji, skupiający się na budowaniu pozytywnego i atrakcyjnego obrazu firmy jako miejsca pracy dla potencjalnych kandydatów i ogółu opinii publicznej. Ten proces koncentruje się na promowaniu wartości firmy, kultury organizacyjnej, oferty zawodowej i innych aspektów, które sprawiają, że firma jest postrzegana jako atrakcyjny pracodawca. Employer branding zewnętrzny ma na celu przyciąganie najbardziej odpowiednich talentów na rynek pracy, zwiększanie widoczności i prestiżu firmy oraz konkurencyjność na rynku pracy poprzez budowanie pozytywnej reputacji jako pracodawcy.
POROZMAWIAJMY
ZOSTAW WIADOMOŚĆ
Napisz do nas w sprawie employer brandingu – przedstaw oczekiwania i cele.
NAPISZ DO NAS
ODBIERZ PROPOZYCJĘ DZIAŁAŃ
Po otrzymaniu kompletu informacji będziemy
mogli zaprezentować zakres naszej
współpracy, nasze podejście
oraz wycenę usług.
Rozwiązanie webowe dopasowane do celów kampanii.
Sklepy internetowe dopasowane pod grupę odbiorczą.
Strategie komunikacji nie tylko w obrębie employer brandingu.
Efekywne i skuteczne projektowanie graficzne.
Szkolenia i warsztaty z różnych dziedzin marketingowych.
Dostosowane pod strategie biznesowe koncepcje marketingowe.
Budowa świadomości marki z wykorzystaniem elementów wizualnych.
Zacznijmy działać w obrębie employer brandingu i zaplanujmy niezobowiązujące spotkanie.